ALGEMENE VOORWAARDEN

 

Van:    HWG Admin

            Beusebergerweg 16

            7451 NE  HOLTEN

            KvK nummer: 54172233

 

 

 

 

Artikel 1. Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn, tenzij anders is overeengekomen, van toepassing op alle offertes
    en overeenkomsten van of met HWG Admin en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel   
    van voorbereidende als uitvoerende aard.

2. Indien één of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd
    mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van
    toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe
    bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij

    indien en voor zover mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht
    worden genomen.

3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van opdrachtgever wordt

    uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 2. Aanbieding en acceptatie

            1. Alle offertes en prijsopgaven die door of vanwege HWG Admin gedaan zijn, zijn vrijblijvend,

                wat zowel prijs als inhoud betreft en vervallen na 30 dagen, tenzij anders bepaald.

            2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door de opdrachtgever voor akkoord
                getekende offerte of contract door HWG Admin is ontvangen en geaccepteerd.

            3. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de inhoud, aard of strekking

                van de verleende opdracht voort vloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.

 

Artikel 3. Duur en beëindiging

            1. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd kan door partijen worden beëindigd door schriftelijke
                mededeling aan de wederpartij met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

            2. HWG Admin heeft het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke

                tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien opdrachtgever in staat van

                faillissement is verklaard, surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen of anderszins

                het vrij beheer over het vermogen heeft verloren. Opdrachtgever heeft alsdan geen recht op

                enige schadevergoeding.

 

Artikel 4. Wijziging van de overeenkomst

1.     Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering
noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen
in onderling overleg de overeenkomst overeenkomstig aanpassen.

2.     Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtgever daarbij aangeven in hoeverre
de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot
gevolg heeft.

 

 

 

Artikel 5. Uitvoering van de opdracht

            1.  Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met
                 de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

2.  Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd, doch  neemt   
     daarbij de door opdrachtgever kenbaar gemaakte wensen zoveel mogelijk in acht.

            3.  Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer
                 het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

4.  De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze
    noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden

    verstrekt.

5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat opdrachtnemer
    is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze
    onjuistheid of onvolledigheid voor opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.

6. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een
   termijn overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

7. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met
    de uitvoering van de overeenkomst schade lijden welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.

 

Artikel 6. Geheimhouding

1.     Opdrachtnemer is gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie.

 

Artikel 7. Honorarium

1.     Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeenkomen.

2.     Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op
grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke
uurtarieven van opdrachtnemer, geldende tot 1 januari van het eerstvolgende jaar.

3.     De opdrachtnemer is gerechtigd tot verhoging van het honorarium of uurtarief per 1 januari van
elk jaar.

4.     De bedragen in de offertes en/of overeenkomsten zijn exclusief BTW.

5.     Indien er sprake is van een vast honorarium dan zal dat honorarium slechts betrekking hebben op
de in de overeenkomst genoemde werkzaamheden en diensten. Eventuele werkzaamheden en
diensten die in aanvulling of wijziging daarop in opdracht van de opdrachtgever door opdracht-
nemer worden uitgevoerd, zullen aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht.

6.     Indien in de offerte een “richtprijs”is opgenomen, dan geeft het vermelde bedrag niet meer aan
dan een vrijblijvende schatting van de kosten.

 

Artikel 8. Betalingsvoorwaarde

1. Facturering vindt naar rato werk plaats, tenzij anders is overeengekomen.
2. Facturen dienen uiterlijk binnen 30 dagen na factuurdatum te zijn voldaan inclusief BTW
    en op de door opdrachtnemer aangegeven bankrekening. Indien opdrachtgever in gebreke
    blijft in de betaling binnen de termijn van 30 dagen dan is de opdrachtgever van rechtswege
    in verzuim. Opdrachtgever is alsdan rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke
    rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het opeisbaar bedrag zal
    worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van
    voldoening van het volledige bedrag. Indien opdrachtnemer zijn vordering op opdrachtgever
    ter incasso uit handen geeft dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening,
    gerechtelijk of buitengerechtelijk, voor rekening van opdrachtgever.

3.  In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever
    zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

4. Opdrachtgever dient eventuele bezwaren tegen de factuur van HWG Admin binnen twee weken
    na factuurdatum schriftelijk aan HWG Admin kenbaar te maken, bij gebreke waarvan opdracht-
    gever geacht wordt te hebben ingestemd met de hoogte van het factuurbedrag. Bezwaren tegen
    de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

  

 

Artikel  9. Eigendomsvoorbehoud

 1. De intellectuele eigendomsrechten op het door opdrachtnemer vervaardigde materiaal, daaronder
     eventuele elektronische bestanden, berusten bij HWG Admin.

 2. Rechten worden aan opdrachtgever steeds verleend of, in voorkomend geval, overgedragen
     onder de voorwaarde dat opdrachtgever de daarvoor overeengekomen vergoedingen tijdig en
     volledig betaalt.

 3. Indien de overeenkomst wordt beëindigd zonder inachtneming van artikel 3, lid 1 van de
     algemene voorwaarden, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om het vervaardigde
     materiaal waaronder elektronische bestanden, niet over te dragen.

 4. Het is opdrachtgever niet toegestaan de verstrekte materialen, waaronder elektronische bestanden
     aan derden ter hand te stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de
     werkzaamheden van opdrachtnemer.

 

Artikel 10. Aansprakelijkheid

1.  Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen
      in deze bepaling is geregeld.

2.  Voor zover opdrachtnemer bij zijn activiteiten afhankelijk is van de medewerking, diensten en
      leveranties van derden, kan opdrachtnemer op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden
      voor welke schade dan ook voortkomend uit deze relaties met opdrachtnemer of het verbreken
      ervan, ongeacht of deze schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende de relatie met opdrachtnemer.

3.  Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van onvolkomenheden of
      tekortkomingen in apparatuur of programmatuur, die is vervaardigd door anderen dan opdracht-
      nemer
4.  Indien opdrachtnemer aansprakelijk is voor directe schade dan is die aansprakelijkheid beperkt tot
     maximaal tweemaal het declaratiebedrag. De aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot maximaal
     het bedrag van de door de assuradeur van opdrachtnemer in het voorkomende geval te verstrekken
     uitkering.

5.  Onder directe schade wordt verstaan:
a)  de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade voor zover de
     vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden.
b)  redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever
     aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze
     algemene voorwaarden.
6.  Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade,
     gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
7.  De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade
     gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

 

 

 

 

 

 

Artikel 11. Verjaring

1. Alle rechtsvorderingen van opdrachtgever uit hoofde van een aan deze voorwaarden onderworpen
     overeenkomst, verjaren na verloop van een jaar, te rekenen vanaf de dag waarop formeel de
     dienstverlening is beëindigd. De diensten worden geacht te zijn beëindigd per de datum van de
     schriftelijke opzegging volgens artikel 3. van deze algemene voorwaarden of de datum waarop
     de laatste factuur is verstuurd.

 

Artikel 12. Wijziging van de voorwaarden

1.  Opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen en/of aanvullingen in deze voorwaarden aan te
     brengen en zal opdrachtgever hiervan binnen redelijke termijn op de hoogte stellen. Deze
     wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreden.

 

Artikel 13. Geschillen en toepasselijk recht
             1.  Op alle onder deze voorwaarden gedane offertes en gesloten overeenkomsten is bij uitsluiting het

                 Nederlands recht van toepassing.

             2. Alle geschillen, direct of indirect uit de overeenkomst voortvloeiend of daarmee verband
                 houdend, kunnen uitsluitend bij de bevoegde rechter in de woonplaats van de opdrachtnemer

                 aanhangig worden gemaakt.

 

Artikel 14. Uitleg en vindplaats van de voorwaarden

1.     Van toepassing is steeds de versie zoals gedeponeerd bij http://www.voorwaarden.net  ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst

 

 

Algemene voorwaarden downloaden